Tomáš Matějka Notturno pro flétnu, violu a kytaru, op. 21 · Dora Pejačević Liebeslied, op. 39 (text R. M. Rilke) · James Budinich Apoksiomen pro flétnu, violoncello a kytaru (arr.) · Wolfgang Korngold Glück, das mir verblieb („Marietta’s Lied“) z opery Mrtvé město, op. 12 · Dušan Bogdanović Šest balkánských miniatur · Lana Janjanin Folk Song č. 2 pro flétnu, violoncello a kytaru · Akos Banlaky Skladba pro hlas, flétnu, violoncello a kytaru (světová premiéra)
Koncert bez přestávky
V ceně vstupenky je ochutnávka vín Vinařství Maděřič
Nástupní sál mikulovského zámku ovládne chorvatský Ensemble Illyrica a sopranistka Josipa Bainac. Společně představí autory ze všech koutů Evropy – Václava Tomáše Matějku, Ericha Wolfganga Korngolda, Dušana Bogdanoviće či pomyslnou rezidenční skladatelku festivalu Doru Pejačević. Rovněž zazní dílo psané přímo pro LVHF 2022 z pera Akose Banlaky.
Ensemble Illyrica
Chorvatské komorní uskupení Ensemble Illyrica se skládá ze čtyř mladých hudebníků, kteří se zaměřují jednak na klasický hudební repertoár, ale rovněž na skladby soudobých skladatelů procházející napříč hudebními žánry. S tím souvisí i jejich častá spolupráce s dalšími umělci a performery. S oblibou pak vystupují v drobných vískách a přináší hudbu do netradičních prostor, často i pod širé nebe. Flétnistka Nika Bauman, violistka Hiwote Tadesse, violoncellistka Iva Casian-Lakos a kytarista Marko Ferlan spolu během let vystupovali v mnoha koncertních síních (Wienere Musikverein), na několika hudebních festivalech (Zagreb Biennale, Summer Magic in the Diocletian) a v mnoha státech Evropy (Irsko, Slovinsko). Každým rokem pak vyhledají ke spolupráci dalšího soudobého světového skladatele, jako například Lanu Janjaninu, Maka Murtiće, Jamese Budinicha, či v tomto roce Davida Crowella.
Josipa Bainac, soprán
Chorvatská sopranistka Josipa Bainac započala svou kariéru respektované umělkyně vítězstvím v několika národních chorvatských pěveckých soutěžích. Zmínit lze například Mirjana Bohanec Prize na Hudební akademii v Záhřebu nebo Isolde Langowski Prize for Art Song v roce 2015. O rok později přibrala cenu Marienkirchen Oratorio Prize, v roce 2017 ADA SARI Culture Prize a také několik ocenění na 11. ročníku Mezinárodní pěvecké soutěže Hildy Zadek zaměřující se na soudobou hudbu. Po absolvování Akademie v Záhřebu pokračovala studiem Vídeňské univerzity hudby a múzických umění a další zkušenosti pak sbírala u Thomase Hampsona, Artura Korna, Stephena Delaneye či Heleny Lazarsky.
Díky svému zájmu o soudobou hudbu navázala roční spolupráci se skladateli Johannou Dodererovou a Akosem Banlakym a toto spojení jí přineslo reputaci skvělé interpretky a specialistky na náročné světové premiéry.
Koncertovala napříč Evropou, Asií či Severní Amerikou. A kromě náhledu uměleckého se zpěvem zabývá i jako vědkyně – je univerzitní asistentkou pro výzkum hlasu na Univerzitě Mozarteum v Salzburgu.Zobrazit více