Až z daleké Ameriky k nám přijeli houslistka Michelle Stern a klavírista Maxim Lando, aby v magických prostorách zámečku Pohansko představili nejen známé autory 20. století Francise Poulenca a Leoše Janáčka, ale i ty nám méně známé americké: Lowella Liebermanna a Arthura Footeho.
Maxim Lando, klavír
Mladý americký pianista Maxim Lando hrál již v patnácti letech v newyorské Carnegie Hall na Opening Night Gala po boku Lang Langa a Chicka Corey za doprovodu Filadelfského orchestru pod taktovkou Yannick Nézet-Séguina. Následujícího roku provedl díky úspěchu v mezinárodním konkurzu YCA Susan Wadsworth International Auditions 2018 recitály před zaplněnými sály v Carnegie Hall a Kennedyho centru ve Washingtonu. Následně získal ocenění Gilmore Young Artist Award a Vendom Grand Prize a zvítězil v soutěžích Julliard Concerto Competition a New York Franz Liszt Piano Competition. To vše mu otevřelo dveře do předních světových síní (National Center for Perfoming Arts in Beijing, Symphony Hall in Shenzhen, Alte Oper Frankfurt, Louis Vuitton Foundation v Paříži) po bok významných amerických i evropských těles (Mariinsky Theatre, Israel Philharmonics, Zurich Chamber Orchestra). Účastnil se i významných světových festivalů, jako jsou Kissinger Sommer v Německu, Ravinia Festival, Cayman Arts Festival, a koncertních řad v Americe i jinde. Kromě sólové dráhy se uplatňuje jako komorní hráč a spolupracuje s Danielem Hopem, Lynnem Harrellem, Julianem Rachlinem, Danish String Quartet a dalšími. V minulém roce vyšlo CD „Into Madness“, které nahrál s německým houslistou Tassilem Probstem a které vyhrálo ocenění ICMA za nejlepší komorní album roku. Lando je absolventem Lang Lang International Music Foundation a nyní studuje pod Hung-Kuan Chenem a Temou Blackstone na Julliard School.
Michelle Stern, housle
Devatenáctiletá houslistka Michelle Stern absolvovala Julliard Pre-College, kde ji vedla profesorka Ann Setzer, a nyní studuje u profesora Paula Bisse na New England Conservatory v Bostonu. Své vzdělání dále rozšiřovala na masterclasses s Josefem Špačkem, Jamesem Ehnesem, Anne Akiko Meyers či Amit Peled a vyhrála několik cen na mezinárodních soutěžích (Camerata Artists International Competition, Rudolf Barshai International Competition, Gershwin International Music Competition, Namei International Music Competition). Během svých studií byla často na postu koncertní mistryně a měla příležitost hrát s významnými dirigenty (Federico Cortese, Yannick Nézet-Séguin, Sir Simon Rattle) i sólisty. Nicméně mnohokrát se představila i jako sólová hráčka s předními americkými orchestry (Manhattan Symphonie v Lincolnově centru, Connecticut Virtuosi Orchestra, Island Chamber Symphony, Massapequa Philharmonic Orchestra), hrála v Carnegie Hall, na festivalech Mostly Mozart Festival a Oyster Bay Music Festival a v rámci koncertní řady Bargemusic Here and Now.
Kromě hudby studuje teoretickou matematiku a politické vědy na Harvardu, kde se rovněž aktivně účastní místního kulturního života a hraje v Harvard-Radcliffe Orchestra, spolupracuje s Harvard Ballet Company a s klavíristou Maximem Landem vystupuje na blízkém Cape Cod.