CEMBALISSIMO

KAPLE SV. CYRILA A METODĚJE V BŘECLAVI

09 / 10 / 18:00

Kdo Edita Keglerová – cembalo Monika Knoblochová – cembalo
Host Jiří Partyka – housle Lukáš Svoboda – violoncello
Kde Kaple sv. Cyrila a Metoděje Břeclav

390 Kč

LVHF Kaple sv. Cyrila a Metoděje Břeclav

Program koncertu:

Kompletní provedení Bachových cembalových dvojkoncertů v nádražní kapli sv. Cyrila a Metoděje, jedné z dalších staveb „lichtenštejnských stavitelů“.

 

Johann Sebastian Bach (1685–1750)
Koncert c moll pro dvě cembala a smyčce, BWV 1062

Antonio Vivaldi (1678–1741)
Sonáta a moll pro violoncello a basso continuo, RV 43

Johann Sebastian Bach
Koncert C dur pro dvě cembala, BWV 1061

Johann Melchior Pichler (1695–1780)
Trio in d moll, č. 16

Johann Sebastian Bach
Koncert c moll pro dvě cembala, BWV 1060

 

 

EDITA KEGLEROVÁ – cembalo

Edita Keglerová vystudovala obor klavír a cembalo na Konzervatoři v Plzni a pražskou Akademii múzických umění v cembalové třídě Giedrė Lukšaitė-Mrázkové. Své interpretační umění dále zdokonalovala v mistrovské třídě Jacquese Ogga na Královské Konzervatoři v Haagu a Královské hudební akademii v Londýně. Roku 2007 obhájila úspěšně svoji doktorskou disertaci na Akademii múzických umění v Praze v oboru Interpretace a teorie interpretace. Je laureátkou několika mezinárodních hudebních soutěží. Jako sólistka nebo členka různých komorních souborů vystoupila na řadě významných pódií nejen v Evropě, ale i v Japonsku, Jižní Africe, Spojených státech amerických a na Novém Zélandu. Spolupracuje mimo jiné s ansámbly Pražský barokní soubor, Hipocondria Ensemble, nebo Barocco sempre giovanne. V roce 2004 založila spolu s flétnistkou Julií Branou soubor Accento. Nahrává pro vydavatelství Supraphon a ARTA, kde vydala spolu se souborem Hipocondria Ensemble unikátní CD s kompletem cembalových koncertů J. A. Bendy. V letech 2003–2005 vyučovala na JAMU v Brně. V současné době pedagogicky působí na Gymnáziu a Hudební škole hlavního města Prahy a na Pražské konzervatoři, kde vede cembalové třídy. Od roku 2006 byla opakovaně zvána jako lektorka cembalové hry na Letní školu staré hudby v Prachaticích. V létě 2015 iniciovala založení nultého ročníku Hudebních kurzů ve Vrchlabí.

 

MONIKA KNOBLOCHOVÁ – cembalo

Po absolvování pražské konzervatoře, studovala na Akademii múzických umění v Praze hru na cembalo ve třídě Giedrė Lukšaitė-Mrázkové. Formou konzultací rozšiřovala své znalosti také u Zuzany Růžičkové. Další studia nástrojové hry ji zavedly na Dresdner Akademie für alte Musik,  Hochschule für Musik v Kolíně nad Rýnem, Královskou konzervatoř v Den Haagu a Hochschule für Musik und Theater v Mnichově. V roce 2011 obhájila doktorát na Akademii múzických umění v Praze. Za dobu svého uměleckého působení získala Monika Knoblochová řadu ocenění — za zmínku stojí například 3. cena a titul laureáta na mezinárodní soutěži Pražského jara, cena Nadace Bohuslava Martinů, nebo 3. místo a titul laureáta soutěže „16. Grosser Förderpreiswettbewerb“ v Mnichově. Roku 2002 se stala držitelkou prestižní Davidoff Prix České republiky. Pravidelně nahrává pro Český rozhlas skladby z oblasti staré i soudobé hudby. Na svém kontě má celou řadu nahrávek, mezi které patří například souborné dílo pro cembalo B. Martinů, gambové sonáty J. S. Bacha, invence J. S. Bacha a J. Nováka, kompletní tvorba pro cembalo J. Temla, sonáty pro klavír s doprovodem flétny a violoncella L. Koželuha a CD s tvorbou V. J. Tomáška. Od roku 2008 pořádá vlastní koncertní řadu Hudební salón Café crème, spočívající ve vynalézavých dramaturgiích propojujících hudbu starou i moderní, mluvené slovo, tanec a divadlo. Pedagodicky působí na Akademii staré hudby při Masarykově univerzitě v Brně a na HAMU v Praze.

 

JIŘÍ PARTYKA – housle

Břeclavský rodák narozený ve Valticích Jiří Partyka nastoupil na Konzervatoř Brno roku 1989, kde studoval hru na housle pod vedením profesora Jiřího Besperáta. Poté následovalo studium na Akademii múzických umění v Praze v mistrovské třídě profesora Jindřicha Pazdery. V roce 1998 vystupoval jako sólista Brněnského komorního orchestru na turné po USA. Zastával místo koncertního mistra v Talichově komorním orchestru a jako host také v Salcburské komorní filharmonii. Aktuálně působí na témže postu koncertního mistra v orchestru St. Gellért Academy v maďarském Segedínu. Je členem Symfonického orchestru Českého rozhlasu v Praze jako 1. zástupce koncertního mistra. V roce 2014 vystoupil s Pavel Haas Quartet na festivalu v Glasgow. Jiří Partyka je zakladatelem a zároveň výkonným i uměleckým ředitelem LEDNICKO|VALTICKÉHO HUDEBNÍHO FESTIVALU, LVHF.

 

LUKÁŠ SVOBODA  violoncello

Na violoncello začal hrát v 7 letech na ZUŠ v Břeclavi pod vedením L. Volejníka. Rok na to získal 2. místo v celostátním kole soutěže ZUŠ v Trutnově. V roce 2004 nastoupil na brněnskou konzervatoř do třídy Mgr. M. Zichy, pod jehož vedením získal dvakrát 3. cenu v Soutěžích konzervatoří ČR. Roku 2008 byl pozván na Mezinárodní violoncellový kongres a festival v Izraeli, kde spolupracoval s proslulými umělci, jako např. J. Starker, B. Greenhouse, M. Strauss, R. Kirchsbaum, L. Claret a mnozí jiní. Mimo tento festival absolvoval mistrovské kurzy u K. Rodina, M. Kliegel, M. Fukačové, M. Kaňky, D. Selly, E. Rattaye a jiných. V roce 2016 dokončil magisterské studium na Janáčkově akademii múzických umění ve třídě prof. J. Podhoranského. Jako sólista vystoupil s Plzeňskou filharmonií, Janáčkovým akademickým orchestrem, Ensemble Opera Diversa, Brno Contemporary Orchestra, Filharmonií Gustava Mahlera, Komorním orchestrem Musica Nova, Břeclavským komorním orchestrem, aj. Od roku 2011 je členem Filharmonie Brno. V roce 2015 byl přizván k natočení violoncellové sonáty Pavla Nováka Zemka na jeho profilové CD. Je zakládajícím členem Slovanského kvarteta a Moravského violoncellového dua. V současnosti působí jako sólista orchestru Czech virtuosi a je členem Wallingerova kvarteta a komorního souboru Brněnští violoncellisté. Pravidelně vystupuje jako sólista a komorní hráč na festivalech v ČR a v zahraničí.

 

VSTUPENKY:

 

PARTNER KONCERTU:

Další koncerty