J. A. Hasse Sinfonie a quattro č. 6 g moll op. 5 A. Vivaldi Koncert Es dur č. 5 „La tempesta di mare”
pro housle, smyčce a continuo op. 8, RV 253 A. Vivaldi Koncert a moll č. 8 pro 2 housle, smyčce a continuo op. 3, RV 522 A. Vivaldi Koncert h moll č. 10 pro 4 housle, violoncello, smyčce a cembalo op. 3, RV 580
–přestávka–
E. H. Grieg Suita Z časů Holbergových pro smyčcový orchestr op. 40 J. S. Bach Koncert D dur pro 3 housle a smyčce, BWV 1064r
Uznávaný houslový pedagog Václav Hudeček povede na mikulovském zámku mistrovské kurzy a po jejich skončení se představí i jako interpret. A kdo jiný by mu měl stát po boku, než tři z jeho žáků: Iva Svobodová-Kramperová, Marie Hasoňová a Matteo Hager? Společně s orchestrem Barocco sempre giovane provedou skladby Antonia Vivaldiho, Edvarda Griega a dalších.
Václav Hudeček, housle
Václav Hudeček je český houslový virtuos patřící ke stálicím českého koncertního umění. Jako patnáctiletý vystoupil na koncertu v Londýně s Royal Philharmonic Orchestra, kde ho slyšel legendární David Oistrach. S předpovědí úspěšné kariéry mu Oistrach nabídl pedagogickou pomoc a od roku 1970 až do Oistrachovy smrti v roce 1974 byl Hudeček jeho žákem. Zároveň absolvoval studium na pražské Akademii múzických umění ve třídě profesora Václava Snítila. Od svého londýnského debutu vystupoval po celém světě na nejprestižnějších pódiích (Sydney Opera, Carnegie Hall), festivalech (Osaka, Salcburk) a s nejlepšími světovými orchestry (Berlínská filharmonie). K odkazu Davida Oistracha a dalších velikánů ruské houslové školy se stále hlásí a cílevědomě spolupracuje s nositeli tradic Oistrache, Kogana a Sitkovetského. Hudeček natočil řadu nahrávek u společnosti Supraphon a mnohým z nich se dostalo prestižního ocenění. Svůj repertoár zakládá na starší hudbě, avšak často jej rozšiřuje i o hudbu 20. století. Systematicky se stará o pomoc nastupující české interpretační generace pořádáním letních houslových kurzů v Luhačovicích, představováním výrazných talentů v rámci Svátků hudby v Praze a jejich hostováním na svých koncertech po celé České republice.
Barocco sempre giovane
„Baroko stále mladé“ je komorní soubor složený ze špičkových mladých profesionálních hudebníků. Specializuje se na interpretaci skladeb vrcholného baroka, nevyhýbá se však ani jiným slohovým obdobím. Soubor založil roku 2004 prof. Josef Krečmer, jenž je také jeho uměleckým šéfem. Barocco sempre giovane má za sebou již stovky významných koncertů, je zván na domácí i zahraniční hudební festivaly (Pražské jaro, Smetanova Litomyšl, Mezinárodní hudební festival Brno, Festival Concentus Moraviae, Festival Mitte Europa, The Ohrid Summer Festival, Nitrianska hudobna jar, Le Quattro Stagioni, Kammermusik um halb acht Basel, Bach Istanbul’da atd.), jeho koncerty vysílaly v přímém přenosu Česká televize i Český rozhlas, nahrává na CD a pořádá vlastní abonentní cykly koncertů. Soubor spolupracuje s předními českými i zahraničními sólisty, jako jsou například Jan Mráček, Václav Hudeček, Jana Boušková, Dagmar Pecková nebo Giuliano Carmignola.
Iva Svobodová-Kramperová, housle
Iva Svobodová-Kramperová, absolventka Hudební fakulty AMU v Praze, je vyhledávanou sólistkou a komorní hráčkou, spolupracuje s osobnostmi jako Václav Hudeček, Jiří Bárta, Ivan Ženatý, Barbara Maria Willi, Radek Baborák, Alfréd Strejček, Václav Vonášek a řadou dalších. Hru na housle studovala na pardubické konzervatoři, pražské AMU a účastnila se řady interpretačních kurzů. Obdržela řadu soutěžních ocenění, stala se stipendistkou firmy Yamaha a laureátkou Mezinárodní soutěže Leoše Janáčka. Je sólistkou a koncertní mistryní komorního souboru Barocco sempre giovane, spolupracuje s řadou orchestrů a je profesorkou houslové hry na Konzervatoři Pardubice.
Marie Hasoňová,
housle
První hudební kroky Marie Hasoňové započaly na jižní Moravě v ZUŠ Mikulov u Ireny Mrázkové. Následovala studia na Pražské konzervatoři pod vedením Jiřího Vodičky a Jiřího Fišera. V po dokončení bakalářského studia u prof. Pavla Kudeláska na AMU v Praze započala magisterské studium ve švýcarském Luzernu u prof. Igora Karška. Roku 2019–2020 byla též posluchačkou univerzity MDW ve Vídni. Své vzdělání rozšiřuje účastí na masterclassech světoznámých houslistů, jako jsou Ray Chen, Christian Tetzlaff nebo Renaud Capucon. Je držitelkou mnoha ocenění z mezinárodních houslových i komorních soutěží a absolventkou Orchestrální akademie České filharmonie.
Jako sólistka spolupracovala s řadou orchestrů (Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Filharmonie Brno, Filharmonie Hradec Králové, Pražská komorní filharmonie) a představila se na hudebních festivalech Dvořákova Praha, Pražské Jaro, Svátky hudby nebo Hudební festival Antonína Dvořáka Příbram.
Kromě sólové a orchestrální hry se intenzivně věnuje také komorní hudbě. Spolu s Petrem Holmanem vydala CD děl pro housle a violu Bohuslava Martinů a o propagaci tohoto autora v zahraničí usiluje spolu s italským klavíristou Tommasem Carlinim. Během svého působení v klavírním triu Quasi trio se stala aspirantkou mezinárodně uznávané European Chamber Music Academy. Marie je úspěšnou interpretkou především klasické hudby, ale věnuje se rovněž historicky poučené interpretaci a vzhledem ke svým moravským kořenům i folklorní hudbě.
Zobrazit více
Matteo Hager,
housle
Matteo se narodil v roce 2003 do česko-americké rodiny. Hře na housle se začal věnovat ve čtyřech letech na ZUŠ Ilji Hurníka v Praze, dále pokračoval u prof. Jiřího Fišera na Gymnáziu a Hudební škole hl. města Prahy. V současnosti je žákem prof. Rodneyho Frienda na Royal Academy of Music v Londýně, kde získal talentové stipendium.
Matteo je držitelem řady významných ocenění z českých i zahraničních soutěží (Mezinárodní houslová soutěž J. Micky, Akademie Václava Hudečka, Manhattan International Music Competition, France Music Competition, International Music Competition ve Francii, Augustin Aponte 2022 ve Španělsku), absolvoval masterclassy s Augustinem Hadelichem, Janem Mráčkem, Ivanem Ženatým, Daliborem Karvayem a dalšími virtuosy a vystoupil po boku houslistů Václava Hudečka, Josefa Špačka, violoncellisty Tomáše Jamníka a dalších významných hudebníků.
Jako sólista se představil na mezinárodních festivalech (Dvořákova Praha, Svátky hudby či Pardubické jaro) a pod taktovkou Tomáše Netopila, Roberta Kružíka, Radka Baboráka, Marka Šedivého, Chuheie Iwasakiho či Jana Kučery spolupracoval např. s Filharmonií Bohuslava Martinů, Symfonickým orchestrem hl. města Prahy FOK, Západočeským symfonickým orchestrem či Komorní filharmonií Pardubice.
Vedle hry na housle se Matteo věnuje i komponování. Jeho skladba „Threnodie“ pro housle a orchestr, jež je věnována obětem války na Ukrajině, byla provedena na festivalu Dvořákova Praha 2022 a na festivalu Svátky hudby 2022 v Rudolfinu.