Rendez-vous s králem

29 / 09 / 16:00

Kdo Collegium Marianum & Jana Semerádová
Jana Semerádová, barokní flétna
Lenka Torgersen, barokní housle
Hana Fleková, barokní violoncello
Filip Hrubý, cembalo
Kde Dianin chrám – Rendez-vous
Program

Johann Sebastian Bach (1685–1750) Fuga canonica in Epidiapente super Thema Regium (Musikalisches Opfer, BWV 1079)
Fridrich II. Veliký (1712–1786) Recitativo a Andante e Cantabile ze Sonáty c moll, SpiF 84
Johann Gottlieb Graun (1703–1771) Sonáta D dur pro flétnu a basso continuo, GraunWV Cv:XVII:75
Carl Philipp Emanuel Bach (1714–1788) Duetto e moll pro flétnu a housle, Wq. 140, H. 598
—— přestávka ——
Jiří Antonín Benda (1722–1795) Sonáta G dur pro cembalo a flauto traverso obbligato
Carl Friedrich Abel (1723–1787) Sonáta G dur pro flétnu, housle a violoncello, op. 3, č. 1, WKO 80
Carl Philipp Emanuel Bach Les langueurs tendres c moll, Wq. 117/30, H. 110
Johann Philipp Kirnberger (1721–1783) Triosonáta c moll
Johann Sebastian Bach Canon perpetuus (Musikalisches Opfer, BWV 1079)

Dress code: Semi formal

990 Kč

Skladba významného pruského panovníka Friedricha II. Velikého po boku jeho současníků zednářů J. G. Grauna, C. Ph. E. Bacha či C. F. Abela v podání Collegia Marianna a Jany Semerádové.

 

martinu voices

Jana Semerádová

Flétnistka Jana Semerádová absolvovala Pražskou konzervatoř, Teorii a provozovací praxi staré hudby na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a Královskou konzervatoř v Den Haagu. Je laureátkou mezinárodních soutěží v Magdeburku a Mnichově.
Jana Semerádová je uměleckou vedoucí souboru Collegium Marianum, dramaturgem koncertního cyklu Barokní podvečery a mezinárodního hudebního festivalu Letní slavnosti staré hudby. Intenzivně se věnuje badatelské činnosti v českých a zahraničních archivech a studiu barokní gestiky, deklamace a tance.
Na svém kontě má řadu CD, a to nejen společná s Collegiem Marianem, ale rovněž dvě profilová CD „Solo for the King“ a „Chaconne for the Princess“. Jana Semerádová vystupuje na významných evropských pódiích (Bachfest Leipzig, Musikfestspiele Potsdam Sanssouci, Centre de musique baroque de Versailles, Festival de Sablé, Konzerthaus ve Vídni a Berlíně, Vratislavia Cantans, Palau de la Música Catalana ad.), jako sólistka spolupracovala s M. Koženou, S. Azzolinim, A. Bernardinim a E. Onofrim a pravidelně účinkuje se soubory Akademie für Alte Musik Berlin, Il suonar parlante, Wrocławska Orkiestra Barokowa, {oh!} Orkiestra Historyczna a Ars Antiqua Austria.
V roce 2015 získala docenturu v oboru flétna na Akademii múzických umění v Praze. Roku 2019 obdržela cenu Pražské skupiny Společnosti pro vědy a umění a o rok později byla spolu s Erichem Traxlerem nominována na cenu Anděl České hudební akademie za CD „Chaconne pro princeznu“.

Collegium Marianum

Pražský soubor Collegium Marianum se od svého založení roku 1997 věnuje provádění hudby 17. a 18. století se zaměřením na české a ve střední Evropě působící autory. Soubor působí pod uměleckým vedením flétnistky Jany Semerádové, jejíž badatelská činnost a zájem o barokní gestiku, deklamaci a tanec pomohli rozšířit umělecký profil souboru od čistě hudebního zaměření k propojení s barokním tancem a divadlem a provedení mnohých novodobých premiér.
Za své působení spolupracoval soubor s mnoha významnými evropskými dirigenty, sólisty, režiséry a choreografy (A. Parrott, H. Blažíková, D. Guillon, S. Azzolini, B. Lazar, G. Skamletz) a pravidelně vytváří originální projekty s loutkovým divadelním souborem Buchty a loutky (loutková opera Calisto, inscenace Händlovy opery Acis and Galatea). Collegium Marianum již vystoupilo na mnoha prestižních festivalech (Utrecht Oude Muziek Festival, Musikfestspiele Potsdam, Bachfest Leipzig, Pražské jaro, Concentus Moraviae) a pravidelně natáčí nejen pro Českou televizi a Český rozhlas, ale od roku 2008 spolupracuje s vydavatelstvím Supraphon v rámci řady „Hudba Prahy 18. století“, kde vydalo již osm nahrávek s hudbou známých i méně známých skladatelů (J. D. Zelenka, J. A. Sehling, F. Jiránek ad.). V roce 2010 dostal ansámbl ocenění za zásluhy o kvalitu a šíření české hudby udělované českou sekcí Mezinárodní hudební rady UNESCO.
Od roku 2001 pořádá Collegium Marianum koncertní cyklus Barokní podvečery a je rezidenčním souborem festivalu Letní slavnosti staré hudby.

Videa

 

Hlavni partner koncertu

Partner koncertu

Ve spolupráci

Vinařství koncertu

Další koncerty