Johann Gottlieb Naumann (1741–1801) Předehra k opeře Osiris Johann Gottlieb Naumann Se mai vedi il mio tesoro z opery Solimano Antonín Rejcha (1770–1836) Harmonie der Sphären (Harmonie sfér) Johann Gottlieb Naumann Sinfonia in D Johann Gottlieb Naumann Offertorium (z Valtické hudební sbírky) Antonín Rejcha Italské scény, I. Oh, Dio fiero
—— přestávka ——
Jan Dawid Holland (1746–1827) Symphonie der Freÿmaurer Antonín Rejcha Tři fugy pro sbor a smyčce Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Der Hölle Rache z Kouzelné flétny, KV 620 Antonín Rejcha Fuga ve třech oktávách „Alleluia“
Musica Florea a Martina Masaryková uvedou večer plný zednářských skladeb a novodobých premiér – předehru k opeře Osiris, čerpající ze staroegyptské mytologie, a Offertorium J. G. Naumanna pocházející z valtické hudební sbírky, Symfonie zednářů od J. D. Hollanda či úryvek z Kouzelné flétny W. A. Mozarta.
Musica Florea
Soubor Musica Florea byl založen roku 1992 violoncellistou a dirigentem Markem Štrynclem jako jeden z prvních výrazných počinů na poli stylově poučené interpretace v České Republice. Repertoár souboru zahrnuje instrumentální komorní hudbu, světské i duchovní vokálně-instrumentální skladby, orchestrální koncerty i monumentální díla symfonická, oratorní i operní od baroka až po 20. století. Musica Florea hostovala od počátku své existence na významných světových festivalech a spolupracuje s význačnými sólisty i ansámbly (např. M. Kožená, P. Jaroussky, N. Argenta, V. Gens, Peter Kooij, Le Poème Harmonique ad.) a obdržela řadu prestižních ocenění (např. Diapason d’Or, Cannes Classical Award ad.). Je též iniciátorem nastudování oper a baletů především období baroka, často v novodobých premiérách (např. opera J. J. Fuxe Costanza e Fortezza, opera G. F. Händla, F. Bononciniho a F. Amadeiho Muzio Scevola na festivalu Händel-Festspiele ad.). V roce 2014 přispěla ke vzniku unikátního převozného barokního divadla Florea Theatrum vytvořeného dle dobových principů.
Rozsáhlé oratorní skladby či mše pak realizuje Musica Florea ve spolupráci s vlastním sborem Collegium Floreum, který také založil a jako sbormistr vede Marek Štryncl.
Marek Štryncl
Dirigent, violoncellista a sbormistr Marek Štryncl zastával již během studia na konzervatoři v Teplicích funkci koncertního mistra Severočeské filharmonie. Absolvoval pražskou HAMU v oboru dirigování (2002) a studoval barokní violoncello na Dresdner Akademie für alte Musik. Zároveň se zúčastnil mnoha kurzů zaměřených na stylovou interpretaci. Spolupracuje s význačnými komorními a symfonickými orchestry, sbory, ansámbly a sólisty (např. Magdalena Kožená, Phillipe Jaroussky, The New Israeli Vocal Ensemble, Boni Pueri, Orlando Consort, Pražský komorní sbor, Les Musiciens du Paradis, Pražská komorní filharmonie ad.). Jeho repertoár zahrnuje tvorbu od raného baroka až po romantismus a soudobé skladby. Zájem o dobovou interpretaci přivedl Marka Štryncla v roce 1992 k založení souboru Musica Florea. Nevyhýbá se ani experimentálním projektům, kam patří např. spolupráce se zpěvačkou Ivou Bittovou, nebo provádění romantické symfonické hudby na dobové nástroje v původní interpretaci. Vyučuje dirigování a sbormistrovství na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a barokní violoncello na Janáčkově akademii múzických umění v Brně a působí jako umělecký ředitel Mezinárodní letní školy staré hudby ve Valticích.
Martina Masaryková
Sopranistka Martina Masaryková je absolventkou Konzervatoře v Žilině, Církevní konzervatoře a Vysoké školy múzických umění v Bratislavě. Spolupracovala se symfonickými orchestry na Slovensku i v zahraničí (Slovenská filharmonie, Filharmonie Brno, Musica aeterna ad.) a spolupracovala s mnoha operními soubory, jako jsou Slovenské národní divadlo (Kouzelná flétna, Puritáni, Ariadna na Naxu), Národní divadlo v Praze (Kouzelná flétna, Hoffmannovy povídky, Únos ze serailu), Státní opera v Banské Bystrici (Linda di Chamounix), Státní opera Košice či Národní divadlo Brno (Powder her face, Hoffmannovy povídky, Kouzelná flétna). S Musicou aeternou nastudovala barokní operu Marc’ Antonio é Cleopatra J. A. Hasseho. Opakovaně hostovala na festivalech Bratislavské hudební slavnosti, Zámocké hry zvolenské, na festivalu Český Krumlov a mezinárodním festivalu v St. Margarethen. S pražskou operou absolvovala turné po Japonsku a představila se na pódiích v Rakousku, Itálii, Španělsku, Francii, Polsku, Slovinsku a Arménii.